Creation and implementation of an educational program focused on competencies |
Phases: a) Elaboration of a questionnaire on educational competences b) Validation of the questionnaire c) Implementation of the questionnaire d) Analysis of results e) Creation of a training program f) Offer of this training program -A13 Establishing criteria; Selection of good practices in adult learning, transversal skills employment and social inclusion (CEPA Gijón Spain). -A14 Design training program transversal skills (CEPA Gijón Spain). -A15 Test program, at local level, amendment, and extracting generalizable features (CEPA Gijón Spain). -A16 Implementation and assessment of the training program in transversal skills in CPAs and other institutions (CEPA Spain). -A18 Systematization and extension to regional education systems RESULTS: Design a program about transversal competences for employment and social inclusion. Mainstreaming the programme and its activities |
Fases: a) Elaboración de un cestionario sobre competencias educativas b) Validación e implementación del cuestionario c) Analisis de resultados d) Creación de un programa formativo e) Oferta del programa formativo -A13 Establecimiento de criterios, y selección de buenas prácticas, y formación de competencias transversales -A14 Diseño del programa de formación en competencias transversales. -A15 Ensayo local del programa, correcciones, características locales y generalizables. -A16 Aplicación y evaluación del programa de formación en competencias transversales en CPAs y otras instituciones. -A17 Intercambio de resultados del programa. -A18 Sistematización y extensión a los sistemas educativos regionales RESULTADOS: Diseño del programa competencias transversales empleo e inclusión Incorporación sistemática del Programa y sus actividades |
Teaching and Training of adult teachers |
Teachers participate
in training (C1 Italia, C2 Spain, C3 France and C4
Portugal). RESULTS: Training of teachers and persons related to employment and social inclusion ECTS official recognition |
Docentes
participan en formación (C1 Italia,C2 España, C3 Francia y
C4 Portugal). RESULTADOS: Formación de docentes y personas relacionadas con el empleo y la inclusión social. Acreditación oficial ECTS |
A publication of good practices |
A publitcation Phases: a) Elaboration of a questionnaire on good practices b) Validation of the questionnaire c) Implementation of the questionnaire d) Analysis of results E) Doing a publication of good practices. A3,A4,A5 UOv. - A3 Design publication skills and of good practices (UOv Spain). - A4 Edition publication skills and good practices (UOv Spain). - A5 Presentation publication of good practices about adult education and transferable skills for searching job (UOv Spain). RESULTS: A publicationtransversal skills and good practices |
Fases: a) Elaboración de un cestionario sobre buenas prácticas b) Validación del cuestionario c) Implementación del cuestionario d) Analisis de resultados e) Elaboración de publicación sobre buenas prácticas A3 Diseño del catálogo. A4 Edición del publicación sobre competencias transversales y buenas prácticas. A5 Presentación de publicación sobre buenas prácticas en formación de adultos y competencias transversales para la búsqueda de empleo. RESULTADOS: publicación sobre competencias transversales y buenas prácticas |
TV programme |
Making a broadcast TV
programmme Phases: A) Preproduction; B) Recording; B) Edition; C) Dissemination A6 Design audiovisual content (UOv Spain). A7 Follow up TV programme production (UOv Spain). A8. Presentation of audiovisual content about the acquisition of transversal skills for job search (UOv Spain). RESULTS: TV programme about good practices with professional quality for regional channels and internet networks |
Fases: a) Preproducción b) Grabación b) Edición c) Difusión A6 Diseño de contenidos audiovisuales. A7 Producción del programa de TV. A8 Presentación de Contenidos audiovisuales sobre adquisición de competencias transversales para la búsqueda de empleo. RESULTADOS: Programa de TV sobre buenas prácticas con calidad profesional emitido por canales regionales y redes internet. competencias transversales y buenas prácticas |
web
|
Creation of transnational network A12 Creating a transnational inter-networks to support employment and inclusion practices based on others transnational training networks (UAb Portugal). Building a website about good practices, skills for employment and social inclusion. A9,A10,A11 UAb. A9 Design website good practices, skills for employment and inclusion (UAb Portugal). A10 Creation website best practices, skills for employment and inclusion (UAb Portugal). A11. Showing the website (UAb Portugal). RESULTS: WEBsite: training activity, relationship between partners, information to the general public, and connection with social networks. Creating a support network for employment and training practices and inclusion, with a transnational basis. |
Actividades de creación de PORTAL
web sobre buenas prácticas, competencias para el empleo e
inclusión: A9 Diseño website buenas prácticas, competencias para el empleo e inclusión A10 Creación website buenas prácticas, competencias para el empleo e inclusión A11. Presentación website A12 Actividades de Creación de una red inter-redes transnacional de apoyo al empleo y la inclusión basada en prácticas formativas con carácter transnacional. Resultados: Creación de una Red de apoyo al empleo y la inclusión basada en prácticas formativas con carácter transnacional Portal WEB de actividad formativa, de relación entre socios, de información al público general. y conexión con las redes sociales. |
Virtual meeting & face to face Sharing of experiences |
Virtual
meeting
A1,
and face to face
Sharing of experiences A2 |
- A1 Encuentro virtual de los
socios. - A2 Intercambio virtual de experiencias en diseño educativo y formación de adultos; sobre búsqueda de empleo; sobre colectivos en exclusión. RESULTADOS: Establecimiento lazos cooperación europeos. Conocimiento del ambiente social, educativo y laboral en cada país. Conocimiento de experiencias eficaces sobre educación y competencias adultos Conocimiento de experiencias eficaces sobre competencias y empleo Conocimiento de realidad de colectivos contra la exclusión. |