Projects and contracts
- Financial Health and Economic Violence: regulations and state of the art.
Entity: Fundación Nantik Lum [FUO-24-004].
Duration: enero-septiembre 2024 (9 meses).
Principal researcher: Silvia Gómez Ansón.
Researchers: Silvia Gómez Ansón, Javier González-Vega, María Sacristán Navarro, Irma Martínez García and Mª Paz Fernández-Rivera González.
- Financial Education: plans and policies in the OECD.
Entity: Funcas [FUO23-339].
Duration: November 2023-January 2025 (1 year 2 months).
Principal researcher: Silvia Gómez Ansón.
Researchers: Silvia Gómez Ansón e Irma Martínez García.
- Financial education: progress and challenges.
Entity: Bolsas y Mercados Españoles, Sociedad Holding de Mercados y Sistemas Financieros, S.A..
Duration: September 2023 – January 2024 (4 months).
Researchers: Irma Martínez García and Silvia Gómez Ansón.
- Educación financiera en la educación secundaria obligatoria: impacto de la normativa, los programas de educación financiera y desigualdades territoriales.
Entity: III Convocatoria de Ayudas a la Investigación en Educación Financiera, FUNCAS, [FUO-FUO-071-22].
Duration: December 2021-November 2022 (1 year).
Principal researcher: Silvia Gómez Ansón.
Researchers: Silvia Gómez Ansón e Irma Martínez García.
Conferences
- Martínez-García, I., López-Rodríguez F. & Gómez-Ansón S.: «Education norms as policies to promote financial literacy: are they effective?», Academic Conference on Financial Literacy Research (organized by the European Commission, the FSMA and the KU Leaven), February 21, 2024.
- Martínez-García, I., López-Rodríguez F. & Gómez-Ansón S.: «Education norms as policies to promote financial literacy: are they effective?», 12th International Conference of the Iberoamerican Academy of Management, December, 2023.
- Martínez-García, I., López-Rodríguez F. & Gómez-Ansón S.: «Education norms as policies to promote financial literacy: are they effective?», AEFIN’s 30th Finance Forum, Málaga, July 7, 2023.
Publications
- Martínez-García, I., & Gómez-Ansón, S. (2023). Educación financiera: avances y desafíos de la investigación. Bolsas y Mercados Españoles. https://www.bolsasymercados.es/docs/BME/docsSubidos/Estudios-Articulos/BME-Educacion-Financiera-avances-desafios-investigacion.pdf
- Martínez-García, I., López-Rodríguez, F., & Gómez-Ansón, S. (2023). Educación financiera en la Educación Secundaria Obligatoria: impacto de la normativa, los programas de educación financiera y desigualdades territoriales. Funcas. https://www.funcas.es/libro/educacion-financiera-en-la-educacion-secundaria-obligatoria-impacto-de-la-normativa-los-programas-de-educacion-financiera-y-desigualdades-territoriales/
- Llamedo-Pandiella, G. & Martínez-García, I. (2022). ¿Ciencia o apariencia? Educación financiera y Educación sociolingüística para familias. En REDINE, (Ed.), Conference Proceedings EDUNOVATIC 2022 (pp. 357-362). Adaya Press. ISBN: 978-84-124511-7-7. doi: 10.58909/ad22447986.
- Martínez-García, I. & Llamedo-Pandiella, G. (2022). Aprendizaje para la vida desde la Romanística y la Economía Financiera. En REDINE (Ed.), Conference Proceedings EDUNOVATIC 2022 (pp. 374-375). Adaya Press. ISBN: 978-84-124511-7-7. doi: 10.58909/ad22447986.